Anasayfa / Sektörel / Duyurular / / COVID-19 Salgını Kapsamında Yük Teslim Talimat Formu İbrazlarının
Elektronik Ortama Taşınması Hususunda UTİKAD Tavsiyeleri

COVID-19 Salgını Kapsamında Yük Teslim Talimat Formu İbrazlarının
Elektronik Ortama Taşınması Hususunda UTİKAD Tavsiyeleri

Sayı: 2020/240
Tarih: 15.04.2020
Sayın Üyemiz,

COVID-19 salgını tedbirleri kapsamında UTİKAD tarafından sektöre ilişkin değerlendirmeler yapılmakta, sektörel bazda yapılması gereken iyileştirmeler ve alınması gereken önlemler için girişimler yapılmaktadır. Mevcut durumda alınan önlemler kapsamında gerek belge teslim sürelerinde ertelemeler yapılmakta gerekse süreçler elektronik ortama taşınmaktadır.

Salgın sürecinde bulaş riskini azaltmak amacıyla mümkün olan tüm işlemlerin temassız ve kağıtsız yapılması büyük önem arz etmektedir. Bu çerçevede Denizyolu ve Havayolu taşımacılığında yük tesliminde kullanılan yük teslim talimat formuna ilişkin süreçlerin temassız ve kağıtsız olarak yürütülmesi gerektiği değerlendirilmektedir.

Yapılan değerlendirmeler doğrultusunda yük teslim talimat formlarının ibraz süreçlerinin olabildiğince temassız ve kağıtsız yürütülebilmesi amacıyla UTİKAD tarafından tavsiye adımlar oluşturulmuştur.

Yük teslim talimat formu ibrazlarının elektronik ortama taşınmasına yönelik tavsiyeleri içeren UTİKAD dokümanını ekte bilgilerinize sunar, işlerinizde başarılar dileriz.
UTİKAD
ULUSLARARASI TAŞIMACILIK VE
LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLERİ DERNEĞİ



Alperen GÜLER
Genel Müdür
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr